Faktura
Hvorfor er min første faktura så høy?
Første faktura du mottar fra Telia gjerlder for inneværende måned + en måned. Dette kan du se på spesifikasjonen, på baksiden eller side 2 på fakturaen.
Hvorfor mottar jeg to fakturaer?
Om du både har Strømming, TV og fiberbredbånd vil du motta to fakturaer. Fakturaen fra Nokab (Norsk Kabel-TV) mottar du hver tredje måned. Denne fakturaen gjelder for standard kanalpakke. Fakturaen fra Telia mottar du hver måned. Her blir du fakturert for alt annet; fiberbredbånd, ekstra kanaler, dekoder etc.
Strømming og TV
Hvordan kommer jeg i gang med Telia Play?
Alle våre TV-kunder har tilgang til Telia Play uten ekstra kostnad. For å ta i bruk Telia Play må du først registrere deg på Min Side på Telia.no. Første gang du gjør dette fyller du inn ditt telefonnummer eller e-postadresse og klikker på "glemt passord". Deretter vil du bli sendt videre til en side hvor du skal lage passordet til din Telia Play-bruker. Last ned Telia Play-appen på din mobil, nettbrett, Apple-TV eller smart-TV. Du kan også se Telia Play via en datamaskin: https://www.teliaplay.no/. Du logger deg inn med telefonnummer eller e-postadresse og passordet du nettopp opprettet.
Kan jeg koble dekoderen trådløst?
Ja, vår nyeste Telia Box behøver kun Wi-Fi. Derfor kan du også ta med deg denne dekoderen hvor du vil i hele EU. Ta kontakt med vår kundesupprt, så ordner vi dette for deg.
Kan jeg ta med meg dekoderen på hytta?
Ja, vår nyeste Telia Box behøver kun nettverkstilkobling for å fungere, enter WiFi eller ved bruk av nettverkskabel. Men husk å gi oss beskjed først, slik at dekoderen din har de riktig innstillingene.
Dekoderen kan du ta med deg hvor du vil i hele EU. Og med Telia Play appen kan du laste ned innhold, slik at du kan se det uten nettverkstilgang. Mer om dette kan du lese
her.
Generelt
Hvem er leverandøren min? Nokab eller Telia?
Det er Nokab som er leverandøren din. Vi har vårt eget fibernett og kundesupport, men vi kjøper tjenester fra Telia som vi tilbyr våre kunder. Derfor er det oss du skal ta kontakt med dersom du behøver hjelp eller har spørsmål.
Montøravtale
Kan jeg bestille en servicetekniker hjem?
Selvfølgelig. Ta kontakt med vår kundesupport for å bestille en time. Det aller meste kan løses over telefon, chat eller ved å komme innom kundesenteret vårt. Men om det ikke gjør det, sender vi en tekniker hjem til deg. Startpris kr. 599,-