Hopp til hovedinnhold

Ofte stilte spørsmål

Hvorfor er min første faktura så høy?

På din første faktura fra Telia faktureres den inneværende måneden du ble kunde, og for de to påfølgende månedene. Den første fakturaen inneholder også eventuelle etableringsgebyr og engangskostnader. Deretter vil du bli fakturert for en måned av gangen.


Hvorfor får jeg fakturagebyr og kan jeg unngå det?

Dersom du ikke har huket av for "Alltid eFaktura" i din nettbank vil du motta papirfaktura og et gebyr på 59,-. For å unngå dette videre må du legge inn fakturaen du har mottatt manuelt i nettbanken som eFaktura eller Avtalegiro uten varsel. 


Gebyrer tilkommer ellers når du mottar fakturapåminnelse per post, eller ved purringer.

Kan jeg koble dekoderen trådløst?

Ja, vår nyeste Telia box kan kobles over WiFi. Ta kontakt med kundesenteret vårt, så ordner vi dette for deg.

Kan jeg bruke mitt TV-abonnement på hytta?

Ja, vår nyeste Telia Box behøver kun internettilkobling, enten trådløst over WiFi eller ved bruk av nettverkskabel. Men husk å gi oss beskjed først, slik at vi kan sette opp dekoderen din korrekt. Dekoderen din og appen Telia Play kan du bruke i hele EU. 

Med Telia Play appen kan du laste ned innhold, slik at du kan se dette uten internettilgang. Les mer om dette her.

Hvem er leverandøren min, Nokab eller Telia?

Det er Nokab som er din leverandør og oss du skal forholde deg til. Vi hjelper deg med alt fra signaler til faktura. Nokab kjøper tjenester fra Telia, men drifter nettet og supporterer kundene selv.

Kan jeg bestille en tekniker hjem?

Om du har behov for et hjemmebesøk fra en tekniker tar du kontakt med vår kundesupport. Det aller meste kan løses over telefon, chat eller ved at du tar med deg produktet til vårt kundesenter. Vi sender servicetekniker ved behov, startpris kr. 599,-

Hvor ser jeg driftsmeldinger?

Vi oppdaterer driftsmeldinger fortløpende på nokab.no. Her legger vi ut kjente feil fortløpende. Dette er alt fra graving i området til feil eller arbeid på tjenester. 

Når får jeg fiber?

Vi jobber med en løsning slik at kundene kan se fremgangen i fiberutbyggingen. I mellomtiden kan du ta kontakt med vår kundesupport.